REGULAMIN SERWISU
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady świadczenia usług przez serwis internetowy kulagaoptyk.ioptyka.pl zwany dalej Serwisem internetowym, którego właścicielem jest Ecoservice Małgorzata Bąk z siedzibą pod adresem: ul. Bohaterów Warszawy 3/61, 25-361 Kielce, NIP: 657-150-88-93 zwany danej Dostawcą usługi, a operatorem na mocy licencji jest Optyk Kułaga Ekspert Widzenia, ul. Matejki 2, 41-902 Bytom, NIP: 6262604015 zwany dalej Operatorem serwisu.
- Regulamin dotyczy każdej osoby, która zarejestruje konto w Serwisie internetowym, taka osoba zwana będzie dalej Klientem serwisu.
- Korzystanie z Serwisu internetowego przez Klienta serwisu jest całkowicie bezpłatne.
§2 Określenia użyte w Regulaminie serwisu oznaczają:
- Serwis internetowy – Usługa pozwalająca na rejestrację wizyt optycznych, okulistycznych, optometrycznych, refrakcyjnych oraz innych specjalności powiązanych z branżą optyczną z dowolnego miejsca, na dowolnym urządzeniu posiadającym dostęp do internetu oraz aktualną przeglądarkę internetową z włączoną obsługą JavaScript.
- Operator serwisu – Podmiot, który na mocy Licencji zarządza Serwisem internetowym, realizuje umówione za jego pomocą wizyty oraz jest jedynym podmiotem upoważnionym do przetwarzania danych osobowych.
- Dostawca usługi – Podmiot, który świadczy usługę Serwisu internetowego na rzecz Operatora serwisu. Podmiot ten przetwarza dane osobowe wyłącznie w zakresie niezbędnym do zapewnienia prawidłowego działania Serwisu internetowego.
- Klient serwisu – Osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Konto klienta – Dane Klienta serwisu podane podczas rejestracji w Serwisie internetowym. Konto klienta wymagane jest do rejestracji nowych wizyt w Serwisie internetowym. Dane podane podczas rejestracji Konta klienta mogą być przez niego zmienione w dowolnym momencie.
- Logowanie do serwisu – Jednoznaczna identyfikacja Konta klienta na podstawie podanych przez niego loginu i hasła podczas rejestracji Konta klienta w Serwisie internetowym.
§3 Dostępne funkcje
Serwis internetowy zapewnia następujące funkcje:
- Rejestrację Konta klienta serwisu oraz dostępu do danych i ich zmiany po rejestracji w dowolnym momencie. Zarejestrowane Konto klienta można także usunąć na wniosek Klienta serwisu. Wnioskowane usunięcie Konta klienta realizowane jest w obrębie 48h od zgłoszenia z uwzględnieniem dni roboczych. Operacja usunięcia Konta klienta jest nieodwracalna.
- Rejestrację terminów wizyt optycznych, okulistycznych, optometrycznych, refrakcyjnych oraz innych specjalności powiązanych z branżą optyczną. Rejestracja wizyty następuje po wybraniu oddziału Operatora serwisu, specjalisty oraz typu wizyty i wolnego terminu (dzień + godzina). Rejestracja wizyty jest wiążąca dla obu stron. Klient serwisu może przełożyć lub odwołać zarejestrowaną wizytę tylko telefonicznie kontaktując się z Operatorem serwisu pod numerem telefonu wskazanym w zakładce „Kontakt”. Operator serwisu również zastrzega sobie prawo do możliwości przełożenia lub odwołania terminu wizyty. W takim wypadku Klient serwisu powiadamiany jest telefonicznie, a w trakcie rozmowy możliwe jest ustalenie innego terminu wizyty. Przełożenie i odwołanie wizyty możliwe jest przez obie strony do 24h przed jej zarejestrowanym terminem. Po tym terminie wizyta jest wiążąca dla obu stron, a nie stawienie się na wizytę może skutkować usunięciem Konta klienta serwisu (zobacz §4 Prawa i obowiązki Klienta serwisu).
- Powiadamianie Klienta serwisu o prawidłowo zarejestrowanej wizycie poprzez wiadomość e-mail (zawsze) i sms (opcjonalnie).
- Wysyłanie powiadomień e-mail (zawsze) oraz sms (opcjonalnie) z przypomnieniem o nadchodzącym terminie zarejestrowanej wizyty Klienta serwisu około dzień wcześniej.
- Wysyłanie wiadomości e-mail oraz sms dotyczących ciekawych promocji dotyczących produktów i usług oferowanych przez Operatora serwisu. Wiadomości takie wysyłane są jedynie Klientom serwisu, którzy wyrazili zgodę na taką formę kontaktu przy rejestracji Konta klienta lub edycji jego danych.
- Podglądu zarejestrowanych wizyt na Koncie klienta.
§4 Prawa i obowiązki Klienta serwisu
- Klient serwisu ma prawo do wglądu do swoich danych oraz swobodnej ich edycji, uzupełniania, a także usunięcia wszystkich danych.
- Klient ma obowiązek podania prawdziwych danych podczas zakładania Konta klienta. Dostawca i Operator przyjmują, że Klient serwisu podając swoje dane jest do tego uprawniony i nie narusza praw osób trzecich.
- Klient serwisu nie będzie udostępniał osobom trzecim swoich danych Konta klienta i jedynie on jest odpowiedzialny za poufność i bezpieczeństwo swojego konta.
- Klient serwisu ma prawo do pełnej informacji o sposobie przetwarzania jego danych osobowych.
- Klient serwisu ma prawo do informacji o wszelkich zmianach regulaminu Serwisu internetowego
- Klient serwisu ma prawo do telefonicznej zmiany terminu zarejestrowanej przez siebie wizyty jednak nie później niż 24h przed terminem zaplanowanej wizyty. Numer telefonu wskazany do tego celu dostępny jest w zakładce „Kontakt”.
- Klient serwisu ma obowiązek telefonicznego powiadomienia Operatora serwisu pod numerem telefonu wskazanym w zakładce „Kontakt” o niemożności stawienia się na zarejestrowaną przez siebie wizytę w umówionym terminie nie później niż 24h przed terminem tej wizyty. Brak powiadomienia Operatora serwisu o niemożności stawienia się na zarejestrowaną przez siebie wizytę w umówionym terminie może skutkować usunięciem konta klienta przez Operatora serwisu bez podania przyczyny.
- W uzasadnionych przypadkach Operator serwisu zachowuje sobie prawo do usunięcia konta klienta bez podania przyczyny. Takim uzasadnionym przypadkiem może być podejrzenie rejestracji kilku terminów wizyt i brak możliwości kontaktu telefonicznego przez Operatora serwisu w celu ich potwierdzenia.
§5 Ochrona danych osobowych
- Operator serwisu oraz Dostawca usługi stosują się do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Administratorem danych osobowych w odniesieniu do zapisów rozporządzenia wymienionego w punkcie 1 niniejszego paragrafu jest Operator serwisu.
- Zarówno Operator serwisu jak i Dostawca usługi oświadczają, że przetwarzanie danych nie jest wykonywane poza terytorium Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Podmiotami, które przetwarzają powierzone dane osobowe są zarówno Operator serwisu jak i Dostawca usługi wraz ze swoimi partnerami (np. dostawcą hostingu)
- Operator serwisu przetwarza dane osobowe na podstawie dobrowolnej zgody udzielonej przez Klienta serwisu w procesie rejestracji Konta klienta.
- Dostawca usługi wraz ze swoimi partnerami przetwarza powierzone dane osobowe na mocy odrębnej umowy powierzenia danych pomiędzy Dostawcą usługi, a Operatorem serwisu. Dane te są przetwarzane wyłącznie w celu umożliwienia świadczenia usługi Serwisu internetowego przez Dostawcę usługi na rzecz Operatora serwisu oraz dla zapewnienia mechanizmu kopii zapasowych. Dostawca usługi wraz ze swoimi partnerami nie wykorzystuje powierzonych danych osobowych do żadnych działań wykraczających poza konieczność świadczenia usługi Serwisu internetowego na rzecz Operatora serwisu w zakresie funkcji określonych w tym regulaminie.
- Aktualna lista wszystkich dodatkowych podmiotów poza Dostawcą usługi i Operatorem serwisu, które przetwarzają dane osobowe (np. dostawca hostingu) umieszczona jest w ostatnim paragrafie niniejszego regulaminu.
- Klientowi serwisu przysługuje prawo do wglądu do swoich danych, ich zmiany, a także ich usunięcia.
- W przypadku, gdy Operator serwisu zaprzestanie świadczenia usługi Serwisu internetowego, to zobowiązuje się do usunięcia zgromadzonych danych nie później niż 30 dni, od dnia zakończenia świadczenia tej usługi. Identyczne zobowiązanie spoczywa na Dostawcy usługi, co reguluje osobna umowa między Operatorem serwisu, a Dostawcą usługi.
- Jeżeli Operator serwisu zdecyduje o zaprzestaniu świadczenia usługi Serwisu internetowego, to powiadomi mailowo Klientów serwisu co najmniej 14 dni przed terminem jej zakończenia o tym fakcie.
- Operator serwisu przetwarza powierzone dane osobowe, również w klasycznym systemie okienkowym Windows (DAPP Optic SQL lub DAPP Optic SQL Lite). System ten zainstalowany jest lokalnie w siedzibie lub oddziałach Operatora serwisu i nie jest dostępny przez internet dla Klienta serwisu. Zakres przetwarzanych tam danych obejmuje jedynie zgody wyrażone przez Klienta serwisu w procesie rejestracji lub edycji danych Konta klienta oraz zapis przebiegu zarejestrowanych wizyt i ewentualny zapis zleceń na zakup okularów/soczewek kontaktowych. Zmiana danych Klienta serwisu w Serwisie internetowym, powoduje aktualizację tych danych w systemach okienkowych i na odwrót. Usunięcie konta Klienta serwisu skutkuje usunięciem jego danych we wszystkich miejscach, gdzie dane te zostały zgromadzone. Dostęp do zgromadzonych w systemach okienkowych danych możliwy jest jedynie w siedzibie lub oddziałach działalności gospodarczej Operatora serwisu.
- Operator serwisu przechowuje wrażliwe dane medyczne Klienta serwisu tylko w swoim klasycznym systemie okienkowym dostępnym lokalnie w jego siedzibie lub oddziałach. Dane te są szczególnie chronione, a dostęp do nich ma wyłącznie uprawniony personel. Dostawca usługi nie ma dostępu do wrażliwych danych medycznych.
- W przypadku, gdy Operator serwisu wyznaczy w obrębie swojej działalności Inspektora Danych Osobowych, to kontakt do niego dostępny będzie w wyraźny sposób w zakładce „Kontakt” usługi Serwisu internetowego. Brak takiej informacji w zakładce „Kontakt” oznacza, że zgodnie z przepisami prawa Operator serwisu nie miał obowiązku wyznaczania osoby, która sprawowałaby funkcję Inspektora Danych Osobowych.
- Dostawca usługi wraz ze swoimi partnerami przetwarza dane osobowe Klientów serwisu jedynie w celu możliwości świadczenia usługi Serwisu internetowego przez Operatora serwisu. Gromadzone są jedynie dane podane podczas rejestracji konta Klienta serwisu oraz dane umówionych terminów wizyt. Dane umówionych terminów wizyt, które się odbyły lub miały odbyć starszych niż 30 dni są automatycznie usuwane. Dostawca usługi nie gromadzi szczegółowych danych przebiegu wizyt. Dodatkowo Dostawca usługi gromadzi dane niezbędne do procesu prawidłowego umawiania wizyt. Dane specjalistów w tym ich godzin pracy w poszczególnych oddziałach oraz obsługiwanych typów wizyt.
§6 Kopie zapasowe i bezpieczeństwo danych
- Operator serwisu zobowiązuje się we własnym zakresie wykonywać i posiadać kopię zapasowe danych, które gromadzi i przetwarza w ramach systemów dostarczanych przez Dostawcę usługi, niezależnie od tego, czy Dostawca usługi także tworzy takie kopie.
- Dostawca usługi usuwa wszelkie kopie zapasowe danych starsze niż 30 dni. Usuwane są także wszystkie kopie zapasowe po 30 dniach od zaprzestania świadczenia usługi Serwisu internetowego przez Operatora serwisu. Dostawca usługi może wykorzystać dane składowane w kopiach zapasowych wyłącznie w celu przywrócenia poprawnego działania Serwisu internetowego.
- Serwis internetowy zapewnia mechanizm szyfrowania transmisji danych. Połączenie z Klientem serwisu odbywa się bezpiecznym kanałem transmisji – tzw. https.
- Dane wrażliwe (np. hasła Klienta serwisu) przechowywane są w bazach danych w sposób niejawny (szyfrowany).
- Zarówno Operator serwisu jak również Dostawca usługi zobowiązują się do powiadamiania stosownych służb określonych prawem w przypadku jakichkolwiek incydentów powodujących utratę, wyciek lub kradzież danych osobowych.
§7 Polityka prywatności, cookies w Serwisie internetowym
Operator serwisu szanuje Twoją prywatność podczas korzystania z Serwisu internetowego. Szczegółowe informacje dotyczące polityki prywatności znajdziesz w Serwisie internetowym w zakładce polityka-prywatnosci.html.
§8 Lista dodatkowych podmiotów przetwarzających dane osobowe
Nasz regulamim określa dokładnie jakie podmioty przetwarzają Twoje dane osobowe oraz w jakim zakresie jest to możliwe.W paragrafie 5 w punkcie 7 wskazanego regulaminu określono, że w niniejszej treści wskazane zostaną dodatkowe podmioty, które przetwarzają Twoje dane tylko w celu możliwości świadczenia usługi serwisu internetowego (np. dostawca hostingu).
Dostawcą hostingu dla niniejszego serwisu internetowego jest spółka H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań.
Podmiotami powiązanymi z dostawcą hostingu, które mogą przetwarzać Twoje dane (centra danych dostawcy hostingu) są:
- Beyond.pl Sp z o.o., Polska
- TK Telekom Sp z o.o., Polska
- Hetzner Online GmbH, Niemcy, Finlandia
- LeaseWeb Netherlands B.V., Holandia
- HostEurope GmbH, Francja
- Inten, Polska
- Oxylion S.A., Polska
- Netia S.A., Polska